Venäjän televisio liitti Suomen Venäjään
 
Venäjän valtion television uutisnettisivut välittivät maanantaina suomalaisille yllättävän tiedon. RTR-kanavan uutissivuilla julkaistiin tulvista kertova kartta, jossa Suomen kohdalla luki Rossija ja vahvistuksena liehui vielä Venäjän lippu.

RTR-kanava tunnetaan Venäjän valtiollisena äänitorvena, joka tekee erittäin harvoin jotain sellaista, mikä ei olisi Kremlin hyväksymää tai tarkkaan ohjeistamaa. Kanavan pääuutislähetys kantaa nimeä Vesti, ja sen keskeistä sisältöä on presidentti Vladimir Putinin sanomisten kritiikitön toistaminen illasta iltaan.

Vesti.ru kertoi pääjutussaan Eurooppaa ja Pietaria piinanneista myrskytuulista ja tulvista. Artikkelin kuvituksena oli värikäs karttapiirros, ja jutun otsikko kuului "Luonto pelottelee jälleen eurooppalaisia".

Virheelle paljastui lopulta "luonnollinen syy". Kyseessä olikin tv-kanavan oma Rossija-logo, joka näkyy lähes jokaisessa nettisivulle aukeavassa kuvassa.

VALMIINA OLLAAN KOMMENTOI "RESKA"